zondag 21 augustus 2011

Een tuin en een bibliotheek

“Als je een tuin en een bibliotheek bezit heb je alles wat je nodig hebt”, zegt Cicero. Deze zin zou mijn levensmoto kunnen zijn. Ontspannen doe ik door te tuinieren en door te lezen. Véél lezen én alles lezen. Het is dan altijd leuk als deze twee hobby’s elkaar ontmoeten, zoals bijvoorbeeld in dit leuke tekstje van Jeska Verstegen


“Gisteren stopte ik een uur eerder met werken. Ik besloot te gaan wieden. Heerlijk om met je neus vlak boven de grond te zweven en te kijken. Je vergeet je eigen gedoe en stapt een andere wereld in. Een wereld van kleine kruipwezens, groens, beginnetjes en eindjes. Er bestaan millimeter-beestjes en nog-kleiner-dan-een-millimeter-beestje-beestjes. Ik zag een tor, het leek op een wandelend brokje goud en sommige spinnen hebben heel veel poot voor weinig lijf. En plotseling een pad. Daar zat hij, rustig en bedaard, met oranjegele oogjes.”

1 opmerking:

natuurlijk-rijk zei

Inderdaad een leuk tekstje!