maandag 13 juni 2011

Bekeringsdrang

“Ik zoek zo’n gereedschap waarmee je distels uit de grond kan trekken”, zei een oudere man in het tuincentrum. De winkeljongen murmelde op automatische piloot. “Als er een stukje wortel blijft zitten, groeit de distel terug. Het beste wat je kan doen is spuiten.”
Mijn bloed kookte toen ik het hoorde. De winkelrobot verdween en ik ging op de man af. “Ik ken een veel beter systeem om distels te verwijderen”, gaf ik hem ongevraagd mee. Het gezicht van de man keek ongelovig. “Kijk, dat is wat ik bedoel”, probeerde ik nog. De man keek verbaasd naar wat ik toonde. “Maar dat ken ik, dat is een spitvork. Ze gebruiken dat toch om aardappelen te rooien?”
“Ja”, antwoordde ik, “maar je kan die techniek ook toepassen om distels uit te halen”. De man klaarde eindelijk op. “Ik heb nog zo’n oude spitvork staan thuis van vroeger. Dát is inderdaad de oplossing. Bedankt voor de tip!”

Yes, dit was mijn eerste senior die ik heb kunnen bekeren tot het Gifloze Wieden. Dat doet ongelooflijk deugd!

1 opmerking:

Anoniem zei

applaus!

en de gemiddelde tuincentramedewerker is meer apotheker dan tuinier expert.